1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Kismama menü

Nem kell koplalni vajúdás közben


Nem kell koplalni vajúdás közbenAz orvosok általában azt tanácsolják a kismamáknak, hogy vajúdás alatt ne egyenek, nehogy egy esetleges császármetszés során az altatásnál a gyomortartalom a tüdőbe kerüljön. Kutatások szerint azonban nincs semmi ok arra, hogy vajúdás közben az evést és az ivást megtiltsák. A WHO  ajánlásai szerint sem szükséges normál szülés esetén az evés és az ivás korlátozása.

Táplálkozás, terhesség – mennyit tudsz róla?


Táplálkozás terhesség alattEgymásnak gyakran ellentmondó információk alapján döntenek a magyar kismamák, ráadásul sok tévhit kering a várandósság alatti táplálkozás, és a babatáplálás mikéntjéről – többek közt ez derült ki egy idei felmérésből, amelyet 343 kismama, ill.  két évnél fiatalabb gyerekkel rendelkező édesanya körében végzett a KutatóCentrum.

Mit igyon a kismama a nyári hőségben?


mit-igyunk-nyaronA nyári nagy melegben különösen nagy figyelmet kell fordítani a megfelelő mennyiségű folyadék pótlására. Egy várandós vagy szoptató nőnek napközben átlagosan nyolc pohár vizet kell meginnia. Egy felnőtt embernek naponta kb. 2-3 liter folyadékra van szüksége, amelyet részben folyadékfogyasztással (1,5-2 liter), részben a táplálkozás során (levesek, főzelékek, zöldségek, gyümölcsök, stb.) tud fedezni. 

Táplálkozás a szoptatás alatt


Szoptatós kismama és babaA szoptatás idején nincs szükség különleges diétára, de ügyeljünk az egészséges és változatos táplálkozásra. A kismamáknak kb. napi 500 többletkalóriára van szüksége. Ez fedezi a tejtermeléshez szükséges energiának a kétharmadát, míg a többi a terhesség során elraktározott zsírból származik.

Táplálkozás a terhesség alatt


Köztudott, hogy a terhesség 9 hónapja alatt több energiára, változatosabb étrendre van szükség, amivel mind az édesanya, mind a baba egészségét megóvhatjuk.

A terhességi cukorbetegség diétás kezelése és receptek


Hogyan állítható össze az egyénre szabott diéta? Mi kerüljön az asztalra? Hogyan figyeljünk az élelmiszerek szénhidrát tartalmára? Melyek a fogyasztható élelmiszerek? Ezek energia-, szénhidrát-, fehérje- és zsiradéktartalma miért fontos? Mégis hogyan csináljam? Egyáltalán megfizethető ez nekem?

RECEPTEK

Add a Startlaphoz

HÍRLEVÉL