1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

A gabona hatása a cukorbetegekre

Email



A teljes kiőrlésű gabona általános élettani hatásáról már sokat hallottunk. Ami azonban új, hogy új segítség a cukorbetegeknek is.
A korszerű táplálkozási tanácsadással egyező eredményű tudományos vizsgálat adatait az Amerikai Szívgyógyász Társaság folyóirata, a Circulation (Keringés) közölte.


Az Egyesült Államokban 1976-ban kezdődött az a hosszú távú vizsgálat, amelyben 121 700 ápolónő adta beleegyezését ahhoz, hogy adatait személytelenül, de tudományos célra összegyűjtve fölhasználják. Meian He és munkacsoportja most 7822, felnőttkori cukorbetegségben szenvedő ápolónő 26 éves megfigyelésének eredményeit összegezte. A tanulmány résztvevői rendszeresen adtak részletes, írásos tájékoztatást életmódjukról, étkezésükről és azokról a gyógyszerekről, amelyekkel betegségüket kezelték.
A kutatók pontosan dokumentálták a vizsgálati alanyok egészségének alakulását. A cukorbetegek sorsát a többi, nem cukorbeteg kolléganőéhez hasonlították.


A cikk további részében arra kaphat választ, hogy miként segít a cukorbetegek számára a rendszeres teljes őrlésű gabonák fogyasztása. Klikkeljen a folytatáshoz...


Tartalmi partnerünk a betegszoba.hu egészségügyi közösségi portál.

A cukorbeteg diétás étrendbe illeszthető, egészséges receptek teljes őrlésű gabonákból:
Kecskesajtos pogácsa teljes őrlésű lisztből
Krémsajtos pogácsa
Paprikakrémes zabpehely keksz

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

RECEPTEK

Árvai Krisztina


Ritakonyhaja facebook

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Facebook JÁTÉK

Mennyire vagy GASZTROMANTIKUS? Gyere és játssz!
KLIKK IDE!