1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Méregtelenítés ünnepek után

PDF Nyomtat Email




Az év végi ünnepek után sokan döntenek egy alapos méregtelenítés mellett. Nem véletlenül, hiszen a nagy evések során felgyülemlett méreganyagokat, és felszedett kilókat érdemes ki-, és leadni, ha jó közérzetet szeretnénk. Most azt is elárulom, milyen praktikákat érdemes mindehhez bevetnünk.


méregtelenítés

5 tipp a méregtelenítés hatékonyságáért


Igyunk sok vizet - a méregtelenítés alapja


Testünk közel 70 %-át víz alkotja, így nem kérdés, hogy a több napon át tartó evés, és ivás után dehidratálni kell a szervezetünket. Ilyenkor figyeljünk oda arra, hogy az átlagosnál is többet, és gyakrabban igyunk tiszta vizet. Ugyanakkor kerüljük a kávét, ami vizet von el, és lehetőség szerint a tejet, és tejtermékeket is mellőzzük 1-2 hétre, hiszen ezek is savasítanak.

Lúgosítsunk


A sok zsíros étel és az alkohol megteszi a hatását a testünkben, többek között savasítanak, ezért a méregtelenítési időszakban olyan ételeket fogyasszunk, amik segítik a testünk optimális PH értékének a helyreállítását.  Ilyenek lehetnek a gyökérzöldségek (répa, cékla, zeller), a salátafélék (spenót, madársaláta, stb.), káposztafélék (kelkáposzta, kelbimbó), keresztesvirágúak (brokkoli, karfiol). De ilyenkor más, alacsony keményítőtartalmú, és alacsony glikémiás indexű zöldségek is fogyaszthatók, mint a cukkini, retek, uborka, ceruzabab.

A zöldségeket ehetjük:
-    nyersen (bármi)
-    sütve (pl. gyökérzöldségeket)
-    párolva (keresztesvirágúakat)
-    salátának citromlével és hidegen sajtolt olajjal
-    smoothie-ként

Együnk rostokat a hatékony méregtelenítés érdekében


Ezekben a napokban a zsíros, és proteinben gazdag reggelik helyett együnk például rostokban gazdag zabkását, hajdina-, vagy köleskását. Ezeket edd magában, vagy természetes édesítővel, például 1:4-ben eritrit-stevia keverékével. Vízben, vagy növényi italban (tejhelyettesítő pl., rizstej, kókusztej, stb.) főzd ki ezeket. A zabkása például remekül salaktalanít, segíti az optimális és hatékony emésztést. Nokedli, fehér rizs, tészta helyett egyél inkább barna rizst, köles, hajdinát.

Kerüljük a cukrot


A szénhidrátok csökkentése ebben a periódusban különösen lényeges. Az első számú ’ellenség’ a cukor, ezt felejtsük el egy időre. Ez azt jelenti, hogy a méregtelenítés alatt ne együnk semmiféle süteményt, sőt, kerülni kell a kész, bolti ételeket, szószokat, üdítőket, amik telis-tele vannak rejtett cukrokkal.

Mozogjunk sokat


A méregtelenítéshez nélkülözhetetlen a rendszeres testmozgás is. Az izzadással ugyan is könnyedén távozhatnak a felgyülemlett méreganyagok. Sétálj, menj el heti 2-3 alkalommal futni, vagy végezz olyan izzasztó testmozgást, amit kedvelsz, és amire lehetőséged van.





Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

RECEPTEK

Add a Startlaphoz

HÍRLEVÉL