1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Sokat elárul rólad, hogy mit iszol

PDF Nyomtat Email



A Penn State Kutatóközpont tanulmánya szerint, azok a fiatal lányok, akik sok szénsavas italt isznak, nagyobb valószínűséggel követnek egészségtelen étrendet kamaszkoruk alatt, mint azok a társaik, akik nem isznak rendszeresen ilyet.

 

 

 

A tíz éven át tartó vizsgálatok azt mutatták, hogy azok, akik öt évesen már szénsavasat ittak, a vizsgált 10 év folyamán a táplálkozási standardoknak nem éppen megfelelő étrendet folytattak. Azok a lányok, akik öt évesen nem ittak szénsavasat, és bár nem követtek semmilyen speciális étrendet, mégis egészségesebben étkeztek.

A szénsavas üdítők fogyasztásának hatása:


"A két csoport közti lényeges különbség a táplálékbevitelt illetően nem az volt, hogy mit esznek, hanem azt, hogy mit nem" - magyarázta Laura Fiorito a Penn State Kutatóközpont "Gyermekkori elhízással" foglalkozó csoport kutatója.
A két csoport között a legnagyobb különbség a tejfogyasztásban volt - a szénsavasat preferálók sokkal kevesebb tejet ittak, mint a szénsavasat nem fogyasztó társaik. Öt évesen a szénsavasat kerülők naponta körülbelül 3 deciliter tejet ittak, míg a szénsavas italt ivóknál ez a mennyiség kevesebb volt, mint 2 deci.
A megfelelő tápanyagbevitel nagyon fontos a gyermekek fejlődéséhez és növekedéséhez, számoltak be a kutatók eredményeikről a Journal of the American Dietetic Association folyóiratban, a dietetikai egyesület szakmai folyóiratában. Például, az alacsony kalciumbevitel csontritkuláshoz, a sok cukor pedig a fogak romlásához, és számos krónikus betegséghez vezethet, mint például a 2-es típusú cukorbetegség.

A cikk folytatását ITT olvashatja el:

Tartalmi partnerünk a www.betegszoba.hu

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

RECEPTEK

Árvai Krisztina


Ritakonyhaja facebook

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Facebook JÁTÉK

Mennyire vagy GASZTROMANTIKUS? Gyere és játssz!
KLIKK IDE!