1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Hogyan fejti ki fogyasztó hatását a kókuszzsír?

PDF Nyomtat Email


A kókuszzsír világszerte kiérdemelte a hírnevet, mint a világ egyetlen természetes alacsony-kalóriatartalmú zsírja. Egy sovány zsír elsőre ellentmondásnak tűnhet, de a kókuszzsírra illik ez a meghatározás. A hírnevét elsősorban négy dolognak köszönheti.

1.  A kókuszzsír kevesebb kalóriát tartalmaz, mint bármelyik zsír. A többi zsírban grammonként 9 kalória van. A kókuszzsírban valamivel kevesebb, körülbelül 8.6 kalória grammonként. Ez nem egy nagy különbség, de nem csak ez az oka annak, hogy a kókuszsírt egy sovány zsírnak tekinthetjük.

2. A kókuszzsír jobban kielégíti az éhséget, mint bármelyik másik zsír, vagy akár bármilyen más étel. Ha kókuszzsírt keverünk az ételekhez, hamarabb jól lakunk, és kevésbé éhezünk meg az egyes étkezések között, így elkerülhetjük a nassolást. A nap végére így kevesebbet eszünk, kevesebb kalóriát viszünk be a szervezetbe. Ez azt jelenti, hogy kevesebb felesleges kalória tud elraktározódni a zsírszövetben.

3. Nem csak azért hívhatjuk alacsony kalória tartalmú zsírnak a kókuszzsírt, mert kevesebb kalóriát tartalmazz a többi zsírnál , hanem mert magasabb szintre emeli az anyagcserét.  Ahogy az anyagcsere fokozódik, több kalóriát égetünk el. Mivel több kalória ég el, kevesebb marad, ami átalakulhat zsírszövetté.

4. A Kókuszzsír különleges tulajdonsága a zsírégetés (thermogenézis). Segíti a többi zsiradék felszívódását, és gyorsítja azok elégetését, így lehetővé teszi a túlsúly leadását is. Sportolásnál azonnal energiát ad, biztosítja a dinamikus edzést, javítja a teljesítményt.

Az anyagcserét az energia ráfordítás alapján mérik. Az energiaráfordítás mértéke az, hogy mennyi kalóriát fogyasztunk el. Minél gyorsabb az anyagcsere, annál nagyobb az energia felhasználás mértéke. Kókuszzsír adása az ételünkhöz lényegében lecsökkenti az ételben fellelhető kalóriák tényleges számát.

Egy kísérletben, ami közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmazó ételek fogyasztása előtt és után mérte az energia felhasználást, az energia ráfordítás 48%.-kal megnőtt normál súlyú felnőtteknél. Más szóval, az anyagcsere 48%-kal emelkedett. Elhízott felnőttek esetében hihetetlen módon az energiafelhasználás 65 %-kal emelkedett.

Tehát minél inkább túlsúlyos valaki, a kókuszzsír annál hatékonyabban képes befolyásolni az anyagcserét. Ez igazán jó hír lehet azoknak a túlsúlyos embereknek, akik kókuszzsírt szeretnének használni a fogyáshoz. A még jobb hír az, hogy ez az emelkedés az anyagcserében nemcsak evés után tart 1-2 óráig. Tanulmányok bizonyítják, hogy közepes lánchosszúságú zsírsavakat tartalmazó ételek fogyasztása után az anyagcsere még teljes 24 órán át emelkedett szinten marad.

Tehát ha kókuszzsír tartalmú ételt fogyaszt, az anyagcseréje még 24 óra múlva is gyorsabb lesz. Ez alatt az idő alatt a szervezete gyorsított tempóban égeti a kalóriákat, és jóval több energiája lesz.

 

Bármilyen ételt elkészíthet a hagyományos zsírok, olajok helyett kókuszzsírral. Főzéshez válassza a bio (ellenőrzött gazdálkodásból származó, kíméletes eljárással kivont), extra szűrt kókuszzsírt, aminek teljesen semleges íze van. Én már majdnem egy éve kókuszzsírral főzök, illetve ezzel kombinálom a telített zsírokat (pl. kacsazsír), ezért bátran merem ajánlani olvasóimnak, Önnek.
Győződjön meg Ön is a kókuszzsír fantasztikus konyhai alkalmazásáról, egészségvédő hatásairól. Rendelje meg, és a kókuszzsír mellé a forgalmazótól számos további jó tanácsot kaphat. Ha úgy dönt, hogy rendel, kérem erről a linkről közvetlenül tegye, így tanácsaimért, receptjeimért én is kapok egy kis köszönetet. MEGRENDELŐI OLDAL. Tovább...


 

A kókuszzsír súlycsökkentő hatása miatt, jó néhányan felteszik a kérdést: „Aki vékony még soványabb lesz tőle?”. Az alapján, amit láttam, a válaszom nem. Tanulmányok kimutatták, hogy minél kevesebb testzsír van valakin, annál kevésbé hat a kókuszzsír az anyagcserére és a kalóriák elégetésére. Viszont a rendszeresen kókuszzsírt fogyasztók kevésbé hajlamosak a hízásra is.

Ugyanakkor azok, akik kórosan soványak, vagy alultápláltak felszedhetnek néhány kilót, és egészségesebbek lesznek, ha kókuszzsírral egészítik ki az étrendjüket.  Tehát úgy tűnik, hogy ha túlsúlyos, a kókuszzsír segít megszabadulni a kilóitól, de ha túl sovány, akkor segít felszedni azokat. Akár túlsúlyos, akár túl sovány, ha kókuszzsír része lesz az étrendjének, az segít elérni azt a testsúlyt, ami az Ön számára a legideálisabb.




Hozzászólások  

 
#2 Rita Konyhája 2011-09-22 18:55
természetesen ez nem igaz. Ezt azok állítják, akiknek nem érdekük, hogy ne együnk étolajt, meg margarint.
Idézet
 
 
#1 Mérey Mária 2011-09-22 14:51
Helló Mindenkinek!

Én azt olvastam a kókuszzsírról ( olaj ), hogy a legveszélyesebb növényi zsír, úgy mint a pálmaolaj.
Ezt egy táplálkozástudo mánnyal foglalkozó orvos írta.
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

RECEPTEK

Add a Startlaphoz

HÍRLEVÉL