1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Hogyan javítja a kókuszzsír a tápanyagok felszívódását?

PDF Nyomtat Email


A kókuszolaj egy funkcionális tápanyagnak tekinthető, ami annyit tesz, hogy a tápanyag tartalma mellett jótékony hatással van az egészségre. Évtizedek óta folytatnak tudományos kutatásokat a kókuszolajjal kapcsolatban, és rájöttek, hogy mi a nagy titka.

 


A zsírsav molekulák hossza, vagy mérete rendkívül fontos.
Mivel a közepes lánchosszúságú zsírsavak rövidebbek, és kisebbek a testünk más módon bontja le őket. Emiatt a kókuszzsírban lévő közepes lánchosszúságú zsírsavak teljesen máshogy hatnak ránk, mint a legtöbb ételben megtalálható hosszú láncú zsírsavak.


Mivel a megemésztésükhöz nincs szükség a hasnyálmirigy emésztőenzimjeire és az epére emiatt a kókuszzsír, biztosítja a tápanyagok gyors és egyszerű felszívódását, és egyéb tápanyagok felszívódását is elősegítik. Elősegíti az egyéb tápanyagok felszívódását is!


Ha a kókuszzsír az étrendje részévé válik, fokozza egyes ásványi anyagok, mint a kalcium és a magnézium, a B-vitaminok, a zsírban oldódó vitaminok (mint az A-, a D-, az E- és a K-vitamin és a béta-karotin), és egyes aminosavak (például a fehérjék) felszívódását.


RENDELJE MEG MOST!

Kutatások bizonyítják, hogy a B-vitamin hiány tünetei megszűnnek, ha kókuszzsírt iktatnak az étrendbe. Segíti a kalcium felszívódását, erősíti a csontokat, még az angolkór kialakulását is képes megelőzni, ellensúlyozni. Az olaj önmaga nem tartalmazza mindezeket a tápanyagokat, csupán a szervezet számára hozzáférhetőbbé teszi az étrendben egyébként is megtalálható anyagokat.


Tehát a közepes láncú zsírok emésztéséhez nem kell enzim, a szervezet nem terhelődik és a szervezetre gyakorolt hatása is teljesen más. Ennek köszönheti egyedülálló táplálkozási és orvosi tulajdonságait a kókuszzsír.

Forrás: www.kokuszdieta.hu

TIPP: A Rita konyhája magazinban szereplő receptek egytől-egyik elkészíthetők kókuszzsírral. Amiket már konkrétan kókuszzsírral készetíttem, külön jelölöm is. Nagyon jó eredmények érhetők el akkor is, ha naponta egy-egy teáskanálnyi kókuszzsírt csak magában megeszünk, vagy kennyére kenve margarin helyett elfogyasztunk.

 

Kapcsolódó cikk: Vitális vagy fatális zsírok?




Hozzászólások  

 
#2 omandi béla 2011-10-19 08:26
Kedves Marcsi.Nagyon egyszerű a válasz.
A kókuszolaj magasabb arányban telített mint a többi,így nem tud a méreganyag telítődni benne,ez a titka.
Idézet
 
 
#1 Papp Jánosné Marcsi 2011-03-22 17:02
edves Rita!
Szívesen olvasom az oldalait, vezsek belőlük sok jó ötletet, receptet.Kérdés em lenne a kókuszzsírral kapcsolatban.Va lakitől azt hallottam, hogy bármilyen olajat használok is, a sütési hőmérsékleten mindegyikben olyan folyamatok zajlanak, amelyek végén az olaj, mindenképpen káros az egészségre.A kókuszolajat is ide sorolta és szerinte csak ámítás amit monbdanak róla. Hogyan tudnék meggyőződni arról, hogy a kókuszolaj más, és tényleg jót teszek vele a családomnak, ha ezt használom.

Köszönettel: Marcsi
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

RECEPTEK

Add a Startlaphoz

HÍRLEVÉL