1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Miért fontos a gyermekek egészséges táplálkozása?

Nyomtat Email

Felhasználói értékelés: / 0
GyengeLegjobb 


Szülők, anyák vagyunk. Feladataink közé tartozik, hogy gyermekünk a lehető legjobb és a legtáplálóbb ételeket kapják. Miért ennyire fontos ez? Mert a fejlődő gyermekkori évek táplálkozása meghatározza az egész felnőttkor egészségi állapotát.

 

A napokban számtalan forrásból olvasni, hogy a következő generáció, az úgymond „hamburger nemzedék” rövidebb életkorú lesz, mint a mi korosztályunk. Sajnos ez a valóság. A készételeken, és hamburgereken felnőtt nemzedék felnőtt korban szív és érrendszeri betegségekben, csontritkulásban, az elhízással járó szövődményekkel, és egyéb a hiányos táplálkozásból eredő betegségektől fog szenvedni.

Alapvető fontosságú a reggeli, nem útközben az óvoda/iskola felé zacskós kész péksütemények formájában! A bőséges reggeli elmaradása vitamin, és ásványi anyag hiányhoz is vezethet, mert a többi étkezéssel nehezen pótolható a kimaradt tápanyagok pótlása. Több kutatás is bizonyítja, hogy a reggeli kihagyása az egyik meghatározó oka a gyermekkori elhízásnak. Nagyon fontos a reggeli összetétele.
Tanácsos alacsony glikémiás indexű( lassú felszívódású) élelmiszereket adni reggelire, teljes kiőrlésű pékárú, valódi cukrozatlan müzli, joghurt/túró gyümölccsel. Lényeg az egészséges vércukorszint fenntartása, és gyermekünk az órákon is jobban tud figyelni, javul a teljesítőképessége.


A csontok felnőttkori jó állapotának az alapjait már gyermekkorban megalapozzuk. Az optimális
csúcscsonttömeget fiatal felnőtt korban érjük el, ez azt jelenti, hogy eddig kell elérni a csontegészség
maximumát. Gyermekeink étrendjében ezért rendkívül fontos tényező a megfelelő kalcium, és D-vitamin bevitel, és az úgynevezett kalciumrabló magas foszfor tartalmú készételek, üdítő italok, gyors ételek fogyasztásának csökkentése. A túl sok foszfor felborítja a csontokban lévő ásványi anyag egyensúlyt, és az eredménye az alacsonyabb csontsűrűség, és a csökkent csontépülés. Azok a gyerekek akik rendszeresen üdítőitalt isznak sokkal kevesebb tápláló ételt és italt fogyasztanak.


Fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű esszenciális zsír, és aminosav bevitel is. Az esszenciális zsírsavak biztosítják az idegrendszer fejlődését, az immunrendszer megfelelő működését, energiát szolgáltatnak és segítik a zsírban oldódó vitaminok felszívódását. Nagyon fontos a táplálkozásba beiktatni a halak fogyasztását, de esszenciális zsírsavak találhatók növényi olajakban, dióban, mogyoróban és lenmagban. Minél fiatalabb a szervezet, annál nagyobb a testsúly kilogrammra vonatkoztatott esszenciális aminosav szükséglet. A megfelelő mennyiség bejuttatásán túl még a teljes értékűségre is törekedni kell, a legjobb fehérje források a tojás, tejtermékek, gabonák, és a hús.


Egészen kicsi kortól törekedni kell arra, hogy a „nassolás” iránti vágy értékes tápanyagokat tartalmazó
gyümölcsökkel, zöldségekkel legyen kielégítve. Ne szokjanak rá olyan ételekre, melyek cukrosak, zsírosak. A cukorka, keksz, chips.....étvágytalanságot okoz, elhízáshoz vezethet, és a fogszuvasodás kialakulását segítik.


Rajtunk múlik, milyen egészségű felnőttek lesznek. És ne feledjük, a megfelelő táplálkozás mellett nagyon fontos a mozgás!

- Árvai Krisztina táplálkozási tanácsadó -




Hozzászólások  

 
#1 nitta 2011-02-19 08:49
Én nagyon fontosnak tartom, hogy a gyerek helyes étrendet ismerjen meg (a mi honlapunkon egyébként kiemelt cél, hogy segítsük a kismamákat abban, hogy már a várandósságtól helyesen táplálkozzanak, és hogy ez az odafigyelés később, a baba hozzátáplálás és a kisded étrendjének összeállításako r is megmaradjon: http://www.kismamatitkok.hu/website/mit-ehet-a-babahttp://www.kismamatitkok.hu/website/mit-ehet-a-baba
Viszont sokszor úgy érzem, hogy sajnos ma még csodabogárnak tartják azt, aki ennyire komolyan veszi ezt. Úgyhogy nagyon örülök, ha látom, hogy más is zászlajára tűzte ezt a témát!! :)
Idézet
 

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés

RECEPTEK

Add a Startlaphoz

HÍRLEVÉL