Veszélyben a szabad vitaminfogyasztás Európában
2002-ben az Európai Bizottság létrehozott egy rendeletet (2002/46/EK) az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatban, mely szerint a vitaminok, és ásványi anyagok bevitelének mennyiségét a jövőben bármikor korlátozhatják. Ráadásul létrehozhatnak egy egyesített „biztonságos maximális beviteli szintet” is.
Ahhoz, hogy meg tudják állapítani a maximális értékeket, a Bizottság megbízta az Európai Unió egyik élelmiszerekkel foglalkozó munkacsoportját, az EFSA-t, hogy számszerűleg becsülje meg a legmagasabb „kockázatmentesen” szedhető vitaminmennyiségeket. Az EFSA által megadott információ képezi majd a korlátozó rendelet alapját. Az anyag egy része már elkészült, és kiadásra került.
A probléma azonban az, hogy a tanulmány nem tudományos vizsgálatokon alapszik, és drasztikusan korlátozza az európai emberek, köztük a magyarok jogát is abban, hogy azt fogyasszanak az egészségük megőrzése érdekében, amit akarnak.
Számos, a tanulmányt bíráló tudós kiemelte, hogy a tanulmány szélsőségesen egyoldalúan közelíti meg a vitaminokat, és ásványi anyagokat, hiszen egyszerűen csak veszélyeket keres, és teljesen figyelmen kívül hagyja azok létfontosságú jótékony hatásait.
Egy példával élve, ez olyan, mintha a víz esetében csak azt emelnénk ki, hogy nagy mennyiségben fogyasztva „hólyagfeszülést, és visszatarthatatlan vizelési ingert” okoz, ezért a biztonságosan fogyasztható napi vízmennyiséget, törvényileg, napi 3 deciliterben kell szabályozni.
A tanulmányt bírálók közül kiemelkedik a Szövetség a Természetes Egészségért (www.anhcampaign.org), amely nagyon régóta küzd a vitaminok korlátozása ellen.
Az elmúlt 7 évben a szervezet tudományos igazgatója Robert Verkerk számos sikeres kampányt indított a korlátozások ellen.
A legújabb kampányukban petícióval fordulnak az Európa Parlament felé, hogy ne engedjék elvenni
Ahhoz, hogy meg tudják állapítani a maximális értékeket, a Bizottság megbízta az Európai Unió egyik élelmiszerekkel foglalkozó munkacsoportját, az EFSA-t, hogy számszerűleg becsülje meg a legmagasabb „kockázatmentesen” szedhető vitaminmennyiségeket. Az EFSA által megadott információ képezi majd a korlátozó rendelet alapját. Az anyag egy része már elkészült, és kiadásra került.
A probléma azonban az, hogy a tanulmány nem tudományos vizsgálatokon alapszik, és drasztikusan korlátozza az európai emberek, köztük a magyarok jogát is abban, hogy azt fogyasszanak az egészségük megőrzése érdekében, amit akarnak.
Számos, a tanulmányt bíráló tudós kiemelte, hogy a tanulmány szélsőségesen egyoldalúan közelíti meg a vitaminokat, és ásványi anyagokat, hiszen egyszerűen csak veszélyeket keres, és teljesen figyelmen kívül hagyja azok létfontosságú jótékony hatásait.
Egy példával élve, ez olyan, mintha a víz esetében csak azt emelnénk ki, hogy nagy mennyiségben fogyasztva „hólyagfeszülést, és visszatarthatatlan vizelési ingert” okoz, ezért a biztonságosan fogyasztható napi vízmennyiséget, törvényileg, napi 3 deciliterben kell szabályozni.
A tanulmányt bírálók közül kiemelkedik a Szövetség a Természetes Egészségért (www.anhcampaign.org), amely nagyon régóta küzd a vitaminok korlátozása ellen.
Az elmúlt 7 évben a szervezet tudományos igazgatója Robert Verkerk számos sikeres kampányt indított a korlátozások ellen.
A legújabb kampányukban petícióval fordulnak az Európa Parlament felé, hogy ne engedjék elvenni
Felvétel könyvjelzők közé
Ajánlja oldalam ismerősének!
Megtekintve: 144
Hozzászólások (0)
Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!
Hírlevél feliratkozás
PARTNEREIM
Népszerű címkék
Alma
Barack
Bor
Csirke
Csokoládé
Cukkíni
Diabetikus
Diéta
Dió
Eper
Formatorta
Gluténmentes
Gomba
Gyerekzsúr
Gyümölcs
Húsvét
Kalács
Kenyér
Kolbász
Krémes
Krémleves
Káposzta
Kókusz
Leveles Tészta
Linzer
Magyar
Mascarpone
Mák
Narancs
Olasz
Padlizsán
Pulyka
Péksütemény
Reform
Sajt
Saláta
Sertés
Sonka
Spenót
Stevia
Szója
Sütemény
Tejmentes
Tojás
Tojásmentes
Túró
Vega
Vendégváró
Zabpehely
Zöldborsó













